tisdag 29 maj 2012

Rensning och organisering

Idag hade jag egentligen tänkt att jag skulle målat klart min gren (som nästan säkert kommer att bli spaljé åt mina clematis) men eftersom det var ganska kallt och dessutom regnade emellanåt så blev det istället att jag började röja i mitt pysselskåp.
En plats att förvara pysselmaterial är nog bra men då jag varje gång får smärre vansinnesutbrott när jag ska ha något eftersom allt ligger i en stor brötahög kände jag att jag behövde göra något åt saken. När dottern sov och sonen till sin stora glädje fick låna datorn tog jag så tag i saken. Allt åkte ut på golvet och började sorteras upp i kategorier. Mindre saker hamnade i glasburkar och i lådor och större saker i plastbackar. Även symaskinen fick plats i ett hörn. Nu är det riktigt fint och lättöverskådligt så förhoppningsvis ska mina pysselnerver få lugn och ro i framtiden.
Tyvärr är det bara det att det bara är en bråkdel av allt som finns i skåpet. Pysselmaterial har jag samlat på mig mängder av under större delen av mitt liv och det ligger utspritt lite överallt i mitt hem......men pysselskåpet är åtminstonde en början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar