måndag 21 maj 2012

Pyrus Malus

Efter
Före
Denna äppelformade ljusstake har stått ensam och bortglömd i en undantagsstuga på mina föräldrars gård men strax innan jul satte jag igång med det gedigna arbetet med att sälja av alla dessa prylar och möbler på den lokala facebook-loppisen. Detta äpplet ville jag ha 10 kronor för men det var ingen som var intresserad. Igår när jag gick ner i källaren för att hämta en annan sak så låg äpplet där och alldeles bredvid stod en hink med vit överbliven färg. Ja ja, tänkte jag och satte mig i trädgårdsmöbeln och satte igång och visst blev det fint?! "Pyrus Malus" som det står på är Carl von Linnés beteckning på just äpple.

1 kommentar:

  1. Men vad fin den blev. Tänk att det där såg aldrig jag (förvandlingen alltså) alla dina grejor du hade/har ute har jag full koll på;)

    Ska bli spännande att se vad du hittar på med grenen. Roligt med en pysselblogg till i närheten ser fram emot inspirationsutbytet;) lägger oss som följare.

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera