söndag 20 maj 2012

Vad göra och vad inte göra, det är frågan

Idag funderar jag på att viga dagen åt pyssel. Problemet är bara var jag ska börja? Jag har ju flera idéer, en del påbörjade och en del som ännu bara finns i huvudet.

Ska jag fortsätta skrapa färg på den lilla pigtittarmöbeln som jag fick av en snäll granne?
Ska jag göra ljuslyktor av tomma tonfiskburkar?
Ska jag leta reda på en fin gren som sedan ska målas vit och ha som dekoration på väggen?
Ska jag göra klart ståltrådshjärtat som ska hänga på väggen?
Ska jag göra ljuslyktan som mamma ville ha?
Ska jag sy den där tygpåsen som jag tänkt ha en glasburk i som sedan fylls med vackra blommor?
Ska jag måla klart de fyra tegelpannorna som jag påbörjat?

Hmmmm, livet är fyllt av mariga val men när det är så här angenäma val så är det ju faktiskt inte så farligt. Jag återkommer ikväll med rapport om vad jag åstadkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar