måndag 2 januari 2017

Underbara julpyssel


Nu när julen börjar gå mot sitt slut och det är endast en julhelg kvar så är det verkligen på tiden att jag slår ett slag för årets julpyssel. 

Årets första pyssel blev en rustik krans som jag knåpade ihop en dag då jag vabbade för sonen, något måste man ju sysselsätta sig med när snoriga näsor, feber och skrällhosta slår till. Speciellt nöjd blev jag med den lilla önskelistan i hemmagjort pergament.

Önskelista

Liten granskog

I sin helhet.


Nästa projekt var kranstillverkning med min mamma. Jag gillar kransar gjorda av mossa och gör några varje år som jag antingen pyntar eller bara låter vara som dom är.

Glögg och mosskransar.

Till sist var det det årliga julpysslet med kollegorna. Vi har avancerat från vardagskväll till hel lördag, allt för att hinna pyssla så mycket som möjligt. De senaste tre åren har jag gjort mosstomtar med virkade snörluvor. De pryder verkligen sin plats på verandan med kransar och diverse andra dekorationer.

Min färdigdekorerade veranda.
                   
 På ytterdörren hänger även mina fina rödmålade skridskor. Jag hittade idén på pinterest och tyckte det skulle bli fantastiska på min dörr och det blev de givetvis också.

Fina röda skridskor.

 Till sist min adventsljusstake, moss- och trollhasseldekorerad krans med ljushållare. Den har lyst upp många mörka decemberkvällar.

När första ljuset brinner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar