torsdag 2 augusti 2012

Nu är klänningen färdig

Nu är klänningen äntligen färdig och under processen har det inte blivit ett enda blogginlägg (ber om ursäkt för detta).
Under tillverkningen av denna skapelse stötte jag på en del problem.
Det första var att jag klippte livet för kort vilket fick avhjälpas med en extra påsydd remsa som jag så här i efterhand ångrar att jag inte broderade något fint på, det hade gett ett extra lyft till helheten.
Det andra var spetsen i nederkant (som inte är samma som i ryggen) som inte fanns i tillräcklig längd och inte i rätt modell av i sybehörsaffären. Jag tog den som ni ser på bilden och fick den att räcka med ca 5 cm till godo.
Det tredje var att bakstycket blev lite för litet vilket gjorde att jag även där fick sy på en extra bit och där föddes också idén med spetskanten för att det skulle se mer uttänkt ut vilket visade sig bli riktigt bra i slutändan.
Konstigt nog har jag inte sytt så hemskt mycket fel så sprätten har inte behövt arbeta allt för mycket vilket har varit positivt.
Nu är den i vilket fall som helst klar och bra blev det om jag får säga det själv fast den har resulterat i några timmars vakenhet för att fundera ut lösningar. ;)


3 kommentarer:

  1. Åh så duktig du är. Helt ljuvlig klänning, du är verkligen duktig med symaskinen.

    Önskar dig en härlig dag,
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Linda "Me and my boyz"2 augusti 2012 kl. 19:00

    Hej.

    Roligt att kika in på din blogg och vad fin klänningen blev. Jättegulligt med spetsen tycker jag :)
    Ser fram emot att se fler av alla dina projekt :)

    Mvh Linda Karlsson
    http://blogg.mama.nu/meandmyboyz

    SvaraRadera
  3. Vilken supersöt klänning som man kan ha till mycket.

    SvaraRadera