måndag 16 juli 2012

Tillbaka

Som ni kanske märkt så har det varit tyst på bloggen ett tag. Det beror på att jag och min familj varit på husvagnssemester i Skåne och då fick datorn (och pysslet) stanna hemma. Jag älskar att se mig omkring och uppleva nya platser och på så sätt även få inspiration till nya pyssel.
I Skåne besökte vi Skåne djurpark, Trollenäs slott, åkte förbi Trolleholm slott (det är privat), Bosjö kloster, Skanör-Falsterbo som var fantastiskt vackert, Smygehuk som hade en otrolig strand med stora vackra stenar som jag ju självklart var tvungen att ta med mig hem (se bilden). Vi åkte kuststräckan från Skanör-Falsterbo till Ystad, också fantastiskt vackert och vi besökte Landskrona som just denna helg hade förvandlats till karnevalstad och när vi ändå var där tog vi en runda runt citadellet och de underbara små kollonilotterna. Vi bodde i inlandet på en camping i ett litet samhälle som heter Röstånga och som ligger i närheten av Höör. Jättefin, naturskön camping som dessutom bjuder på inträdet till Skånes djurpark om man övernattar hos dem.

Nu har maken börjat jobba igen och jag har huvudet fullt av nya idéer som jag genast ska sätta igång med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar