torsdag 12 augusti 2021

Ljus i uterummet




Jag älskar att sitta i mitt uterum och läsa men när mörkret faller på har det inte fungerat. 
Idéen till en "lampa" har jag haft länge och materialet till den har jag samlat på mig över tid. 
Då tanken var en fin gren hade jag ögonen öppna efter något lämpligt och vid en utflykt med barnen på jobbet gick vi förbi en plats där de avverkat tallar och där låg den. Sagt och gjort, det var bara att släpa med sig den över halva byn för att lägga den utanför entréen på jobbet tills jag kunde släpa med den genom byn hem. Medans jag hade förskolebarn med mig såg det säkert helt naturligt ut att dra omkring på en tallgren frågan är vad folk tänkte när jag släpade denna jättegren när jag var själv?
I vilket fall som helst skulle nu grenen ligga i min källare och torka så jag kunde skala av barken... där låg den i nästan ett år. Tur att man har semester och tid för nu äntligen tog jag tag i det hela. Grenen skalades och klipptes till önskad form, målades vit, virades med en ljusslinga och sattes upp i taket i mitt uterum. 
Det blev precis som jag tänkt mig och ÄNTLIGEN kan jag sitta på min favoritplats och läsa även när mörkret fallit på.


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar